JJFC Tenom Menang Bergaya Rangkul Kejuaraan Berganda Piala Menteri KBSS

KENINGAU: Pasukan bola sepak lelaki dan wanita JJFC Tenom merangkul gelaran juara dengan bergaya apabila masing-masing mengetepikan cabaran pasukan lawan pada pertandingan akhir Karnival Bola Sepak dan Sepak Takraw Tertutup Piala Menteri Belia dan Sukan Sabah Pedalaman Atas di sini hari ini.

Advertisements

JJFC menepati statusnya sebagai pasukan pilihan apabila muncul juara bagi kategori lelaki, sekali gus meletakkan pencabar utama MDK FC di tempat kedua.

Pasukan bola sepak Rukutan FC berpuas hati di tempat ketiga.

Tidak ketinggalan, pasukan bola sepak wanita JJFC Tenom turut mempamerkan permainan memberangsangkan, sekali gus melengkapkan kemenangan berganda itu.

JJFC Tenom menewaskan pasukan DUN Sook B 2-1 di peringkat akhir. Pasukan POBA pula menduduki tempat ketiga.


Bagi acara sepak takraw, regu Astaka Keningau B dan Daerah Nabawan masing-masing muncul juara bagi kategori lelaki dan wanita.

Majlis penutupan dan penyampaian hadiah kepada para pemenang disempurnakan Menteri Belia dan Sukan Sabah Datuk Ellron Angin.

Dalam ucapan perasmian pada Sabtu, Ellron berharap karnival sukan seumpama itu dapat mencungkil bakat-bakat baharu yang boleh diketengahkan sehingga ke peringkat yang lebih tinggi.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles