Dani UAJ Juara Futsal Terbuka Piala Ketua Armada Sabah

KOTA KINABALU: Pasukan Dani UAJ muncul sebagai johan Pertandingan Futsal Terbuka Silaturahim Piala Ketua Armada Sabah 2022 yang berlangsung di Arena Futsal Yayasan Sabah (YS), baru-baru ini.

Advertisements

Selain piala pusingan, Dani UAJ turut membawa pulang hadiah wang tunai RM10,000. Naib johan dimenangi oleh pasukan Vamos Old KK menerima hadiah wang tunai RM5000.

Tempat ketiga disandang oleh Gold Lion KK menerima hadiah RM2,500. Manakala tempat keempat dimenangi oleh Perdana Libaran, menerima hadiah RM1,500.

Penjaring Terbanyak dimenangi oleh Encik Non Tawat dari Thailand yang mewakili Pasukan Gold Lion A. Penjaga Gol Terbaik disandang oleh Encik Aiman Fikry dari Pasukan Dani UAJ dari Negeri Sembilan. Sementara Pemain Terbaik dimenangi oleh Encik Kisshaen Ananthan dari Pasukan Vamos Old KK.

Kejohanan itu yang disertai oleh sebanyak 64 pasukan, dirasmikan oleh Ketua Armada Bersatu Sabah, Encik Fairuz Renddan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pintasan.

Hadiah-hadiah kepada pemenang telah disampaikan oleh Setiausaha Armada Sabah, Encik Khazaruddin Kahar dan Naib Ketua Armada Penampang, Encik Fareed Sham.

Pertandingan selama 2 hari itu dianjurkan oleh Armada BERSATU Sabah dan Kelab Rekeasi dan Pemotoran Borneo Transtar Sabah, dengan kerjasama Kurakura Azzo Transport and Logistic dan Craze Studio.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles