UMNO Putatan kemuka usul sokong penuh Bung Moktar kekal Ketua UMNO Sabah – Jeffrey Nor

KOTA KINABALU : UMNO Bahagian UMNO Putatan mengemukakan usul sekali gus memberikan sokongan penuh Ahli Parlimen Kinabatangan Bung Moktar Radin dikekalkan sebagai Ketua UMNO Negeri Sabah.

Advertisements

Ketuanya, Jeffrey Nor Mohamed berkata, sokongan ini perlu diteruskan memandangkan Bung Moktar merupakan seorang nahkoda yang kekal setia ketika UMNO Sabah dilanda krisis pada 2018.

Katanya, ketika itu Umno Sabah menyaksikan kepimpinannya bertindak keluar parti beramai-ramai apabila sembilan daripada 10 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Umno Sabah meninggalkan Umno.

“Hanya mereka bertiga kekal bersama UMNO Sabah iaitu Datuk Bung Moktar Radin, Datuk Raime Unggi serta Datuk Yakub Khan.

“Mereka bertiga ini sangat cukup terbukti setia kepada UMNO Sabah. Oleh itu, UMNO Bahagian Putatan hari ini mengemukakan usul agar Bung Moktar Radin perlu dikekalkan sebagai Ketua UMNO Sabah untuk menghadapi Pilihan Raya Negeri (PRN) Sabah,” katanya di sini hari ini.

Ahli Majlis Kerja Tertinggi UMNO, Datuk Mega Zulkarnian Omardin merasmikan Mesyuarat Perwakilan UMNO Bahagian Putatan di sini hari ini.

Jeffrey Nor merupakan Pengarah Jabatan Pilihan Raya UMNO Sabah berkata, dalam sesebuah organisasi tiada istilah dua nahkoda dalam satu kapal seperti yang didakwa oleh pihak luar.

“Sekiranya terdapat perpecahan di dalam kepimpinan UMNO Sabah ia sudah tentu ia akan memberi kesan buruk ketika menghadapi PRN Sabah.

“Tentang gabungan parti untuk menghadapi PRN Sabah, kita mahu setiap keputusan perlu ada hasil majoriti atau minoriti agar UMNO Sabah tidak dikhianati untuk kali ketiga,” jelas Jeffrey Nor.

Menurutnya, UMNO Sabah perlu belajar daripada pengalaman lalu sekali gus mengutamakan untuk menyelesaikan masalah rakyat yang menjadi agenda utamanya.

“Rakyat sangat menderita akibat isu bekalan air, jalan raya dan elektrik. Menariknya, kawasan Putatan pun terlibat, walaupun memiliki Menteri yang bertanggungjawab terhadap masalah ini,” tambah Jeffrey Nor.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles