Jaga kesihatan meskipun masih dalam mood bergembira Hari Raya – Siti Aminah

BEAUFORT: Orang ramai dinasihatkan supaya mengambil serius keadaan cuaca panas dengan mengambil langkah berhati-hati termasuk memperbanyakkan minum air.

Advertisements

Timbalan Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi Datuk Siti Aminah Aching berkata walaupun rakyat masih dalam mood gembira merayakan Aidilfitri, namun soal kesihatan perlu diambil perhatian.

“Dalam beberapa hari ini, kita melihat keadaan cuaca agak panas, jadi saya mengharapkan walaupun kita masih dalam keadaan berhari raya ini…kena berhati-hati juga jangan lupa minum air banyak bagi mengelak kekurangan air.

“Cuaca kita diramal agak panas dan saya mengharapkan rakyat khususnya warga Beaufort sentiasa menjaga kesihatan,” katanya.

Siti Aminah berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui pada Majlis Rumah Terbuka Aidilfitri peringkat parlimen Beaufort di Dewan DSP Mohd Dun Banir di sini hari ini.

Mengenai rumah terbuka itu, beliau berkata ia mendapat sambutan yang amat memberangsangkan.

Siti Aminah berkata majlis rumah terbuka tersebut antara lain bertujuan mengeratkan hubungan silaturahim kalangan rakyat, khususnya dari kawsan Parlimen Beaufort, Sipitang dan Kimanis.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles