Hajiji yakin BN mampu pertahankan kerusi Parlimen Kimanis

PAPAR: Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Hajiji Noor yakin calon Barisan Nasional (BN) Kimanis Datuk Mohamad Alamin mampu mempertahankan kerusi parlimen itu pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15).

Advertisements

Beliau yang juga Pengerusi Gabungan Rakyat Sabah (GRS) berkata keyakinan itu berdasarkan sokongan rakyat dan kesepakatan jentera BN bersama GRS.

Pada PRU15, di peringkat Sabah BN dan GRS yang memerintah negeri ini bersetuju bekerjasama dan mengagihkan kerusi bagi mengelak pertembungan sesama sendiri.

Berucap pada Majlis Bersama Rakyat di Membakut semalam, Hajiji berkata dalam pilihan raya umum kali ini, BN dan GRS bersama-sama bertanggungjawab memenangkan calon termasuk calon parlimen Kimanis.

“Saya bersama pimpinan BN yang diketuaiDatuk Bung Moktar Radin selaku Pengerusi BN Sabah dan Pengerusi Umno Negeri datang ke sini untuk berkempen memenangkan calon BN.

“Dengan kerjasama yang erat saya yakin BN mampu pertahankan kerusi Kimanis ini,” katanya.

Pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kimanis 2020, Mohamad mewakili BN menang dengan majoriti 2,029 undi, menewaskan pencabarnya Datuk Karim Bujang daripada Parti Warisan Sabah (Warisan).

Related Articles

253FansLike

Latest Articles