Bekas Calon PCS DUN Tulid Sertai STAR

SOOK: Bekas Calon Parti Cinta Sabah (PCS) bagi Dewan Undangan Negeri Tulid dalam pilihan raya negeri yang lepas, Tuan Matusin Timam menyertai Parti Solidariti Tanah Airku Rakyat Sabah (STAR) semalam.

Advertisements

Beliau menyerahkan borang keahlihan kepada Timbalan Presedien STAR Datuk Ellron Angin
pada π‘΄π’‚π’‹π’π’Šπ’” π‘·π’†π’Žπ’Šπ’Žπ’‘π’Šπ’ π‘©π’†π’“π’”π’‚π’Žπ’‚ π‘Ήπ’‚π’Œπ’šπ’‚π’• 𝑫𝒂𝒏 π‘·π’†π’π’šπ’†π’“π’‚π’‰π’‚π’ π‘©π’π’“π’‚π’π’ˆ π‘²π’†π’‚π’‰π’π’Šπ’‚π’ π‘·π’‚π’“π’•π’Š 𝑺𝑻𝑨𝑹 di Kampung Tuawon, Mukim Lanas, dekat sini.

Turut menyerahkan borang keahlian STAR pada majlis itu ialah Timbalan Ketua Bahagian PBS Tulid, Tuan Ronny Rominson Rusikan.

Mereka berdua merupakan antara 165 orang yang memohon menyertai STAR, sekali gus membantu memperkukuhkan parti itu di DUN Tulid.

Matusin berkata: “hala tuju yang jelas dan konsisten dalam parti STAR, adalah salah satu sebab mengapa saya tinggalkan parti lama dan menyertai parti ini”.

Ronny pula berkata: “saya tertarik dengan gaya kepimpinan YB Datuk Ellron yang berwibawa, mesra rakyat dan saya yakin saya tidak silap memilih Parti STAR dalam meneruskan perjuangan politik saya”.

Terdahulu, dalam ucapannya, Ellron menyambut baik penyertaan 165 orang ahli ke parti STAR dan ini membuktikan parti itu sememangnya mempunyai hala tuju yang jelas dan perjuangan politik yang senada dengan keperluan rakyat.

“Parti STAR sememangnya punyai visi dan misi yang jelas, buktinya hari ini seramai 165 ahli telah menyerahkan borang keahlian mereka, malahan dua nama yang tidak asing dalam dunia politik seperti Tuan Matusin Timam yang merupakan calon PCS pada PRN lepas dan Tuan Ronny Rominson Rusikan, bekas Timbalan Ketua Bahagian PBS N44 Tulid juga menyerahkan borang keahlian mereka,” kata Ellron.

Pembantu Menteri Pembangunan Masyarakat dan Kesejahteraan Rakyat Sabah merangkap Adun Tulid Flovia Ng hadir bagi menyaksikan peristiwa bersejarah itu.

Flovia turut memberikan sumbangan 100 kerusi kepada kampung Tuawon manakala Ellron pula menyumbangkan dua buah mesin rumput.

Turut hadir pada majlis tersebut ialah Ketua Bahagian STAR DUN 44 Tulid (Penaja), Tuan Janim@Charles Ikang dan kakitangan UPPM Sook dan Tulid:

Related Articles

253FansLike

Latest Articles