Ruang Rumah Mempersembahkan Pameran Seni Al Pertama di Sabah: Seruan untuk Konservasi Penyu Laut

KOTA KINABALU: Ruang Rumah dengan bangga mempersembahkan Pameran Seni Kecerdasan Buatan (AI) yang pertama di Sabah, menyelaraskan teknologi terkini dengan komitmen yang teguh terhadap konservasi alam sekitar.
Dicipta menggunakan Generator Seni AI terbaik di dunia, Gencraft, pameran luar biasa ini mengundang pencinta seni dan pendokong konservasi untuk menyertai perjalanan visual yang memukau di Rumah Terbalik, Kampong Telibong Batu 21, Jalan Telibong Tamparuli.
Bermula pada 15 Disember 2023, dan berlangsung sehingga 12 Mei 2024, pameran ini menceritakan kisah Guardians of the Tides, sebuah kumpulan watak pahlawan penyu laut. Melompat ke dalam dunia yang mempesonakan dengan karya-karya terhasil dari AI, pameran ini melampaui batasan seni tradisional dan mengilhami tindakan segera untuk konservasi penyu laut.
Encik Alexander Yee, Presiden Friends of Sea Turtles Education and Research (FOSTER) dan pemilik Rumah Terbalik, menyatakan keghairahannya terhadap inisiatif peneraju ini: “Pameran Seni AI Ruang Rumah merupakan bukti titik temu antara seni dan teknologi, memberikan platform unik untuk meningkatkan kesedaran dan membangkitkan perubahan. Ketika kita menyelam dalam dunia yang penuh dengan warna-warni, bentuk, dan ekspresi digital, kami mengajak anda untuk turut serta dalam perbincangan mendesak mengenai konservasi marin.”
Menambah lapisan yang lebih dalam kepada pameran ini, visual yang memikat ini berdasarkan pada kisah sebenar mengenai konservasi penyu laut di Pulau Libaran, Sandakan, sebuah inisiatif yang mencengangkan yang diketuai oleh FOSTER.
Pameran ini bukan sekadar tentang seni; ini adalah seruan untuk tindakan, perayaan kreativiti, dan peluang untuk menyumbang kepada pelestarian lautan kita. Sertai kami di Rumah Terbalik dan saksikan sinergi yang luar biasa antara seni dan teknologi yang membentuk masa depan yang lebih baik untuk ekosistem marin kita.
Jangan lepaskan peluang ini untuk menjadi sebahagian daripada gerakan yang memperingati kreativiti dan secara aktif mempertahankan konservasi laut. Sokongan anda dapat membuat perbezaan yang besar dalam memelihara keindahan laut kita untuk generasi akan datang.
Untuk kekal terkini tentang pameran yang membumikan ini, ikuti halaman media sosial rasmi kami: RUMAHTERBALIK di Instagram dan UPSIDE DOWN HOUSE BORNEO di Facebook. Untuk maklumat lanjut, layari laman web kami di www.upsidedownhouse.com.my.

Advertisements

Related Articles

253FansLike

Latest Articles