Ewon mahu ahli lembaga pengarah Tekun Nasional laksana tanggungjawab penuh amanah

KUALA LUMPUR: Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Datuk Ewon Benedick menyerahkan watikah pelantikan Ahli Lembaga Pengarah (ALP) Tekun Nasional yang baharu, di sini, hari ini.

Advertisements

Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid dilantik sebagai Pengerusi Tekun Nasional dan Timbalan Pengerusi Mohd Sany Hamzan.

Turut menerima watikah pelantikan Datuk Syam Wee Wet @ Gilbert, Jampi Anak Tutong, Rowindy Lawrence Odong, Gunaletchumi Thilakan a/l Arunasalam, Dato’ Normaziah Sheikh Mohamed dan Rogers Tiam.

Ewon berharap semua ALP Tekun Nasional yang baru dilantik dapat melaksanakan tanggungjawab dengan penuh amanah selaras dengan visi dan misi Tekun sebagai institusi peneraju pembiayaan mikro yang unggul bagi melahirkan dan membangunkan usahawan.

“Saya berharap ahli lembaga pengarah dapat menjalankan amanah seperi yang dimandatkan.

“Saya yakin gabungan kepimpinan baharu Tekun Nasional yang mempunyai pelbagai latar belakang kepimpinan keusahawanan akan memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat,” katanya.

Turut hadir Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Senator Saraswathy Kandasami, Timbalan Ketua Setiausaha (Pembangunan Keusahawanan) Kuskop, Datuk Haji Zamri Salleh dan Pengarah Urusan yang juga Ketua Pegawai Eksekutif Tekun Nasional Dato’ Adam Abd Ghani.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles