PRU15: Ewon Benedick sah bertarung di Parlimen Penampang, Madius kekal di Tuaran

PENAMPANG: UPKO yang buat pertama kali bertanding menggunakan logo Pakatan Harapan (PH) masih kekal mempertaruhkan presiden parti itu Datuk Wilfred Madius Tangau sebagai calon bagi Parlimen Tuaran pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Advertisements

Naib presiden UPKO yang juga ADUN Kadamaian, Datuk Ewon Benedick pula akan dipertandingkan sebagai muka baharu di Parlimen Penampang.

Ketika mengumumkann senarai calon UPKO pada sidang media di ibu pejabat parti itu di sini, hari ini, Madius berkata, seramai lima calon daripada UPKO akan dipertandingkan untuk kerusi Parlimen di Sabah termasuk empat muka baharu yang berpengalaman dan berkomitmen tinggi.

Selain Ewon, beliau berkata UPKO meletakkan Felix Joseph Saang di Parlimen Beluran, Dr Peter Jr Naintin di Parlimen Libaran dan Rowindy Lawrence Odong di Parlimen Kimanis.

“Proses pemilihan calon telah mengambil masa yang agak lama…kita telah mengambil kira semua perkara dan akhirnya ini lah yang kami capai,” katanya.

UPKO merupakan anggota parti komponen PH yang turut dianggotai PKR, DAP dan Amanah.

Sementara itu, MUDA akan meletakkan harapan kepada Naib Presiden Muda Shahrizal Denci untuk melakukan kejutan di Parlimen Kota Marudu.

Pencalonan beliau diumumkan timbalan presiden Muda dan pengarah pilihan raya Amira Aisya Abd Aziz di Kota Kinabalu
Shahrizal akan mencabar penyandang kerusi Kota Marudu, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Sabah dan Sarawak) Datuk Seri Dr Maximus Ongkili.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles