Pelantikan Setiausaha Agung STAR sebagai Timbalan Menteri satu penghormatan kepada STAR

KUALA LUMPUR: Presiden Parti Solidariti Tanah Airku (STAR) Datuk Seri Panglima Dr Jeffrey Kitingan mengucapkan tahniah kepada Setiausaha Agung STAR, Datuk Guandee Kohoi atas pelantikannya sebagai timbalan menteri persekutuan hari ini.

Advertisements

Kitingan yakin pelantikan Kohoi bermanfaat bagi Sabah, terutama industri pelancongannya, dan juga pengiktirafan parti itu oleh kerajaan persekutuan sekarang.

“Saya gembira kerana Kohoi dapat meneruskan pekerjaan yang saya mulakan ketika memegang portfolio itu tahun lalu.

“Walaupun masa saya di kementerian singkat, saya komited dengan peranan saya. Saya meninggalkan kementerian dengan berat hati kerana saya merasa sudah menjadi sebahagian daripada kementerian ini, tetapi saya lega kerana seseorang yang berkongsi cita-cita saya telah menggantikan saya.

“Kohoi sudah mengenali kementerian ini kerana beliau selalu bersama saya ketika saya memegang jawatannya sekarang. Oleh itu, beliau sedar akan tuntutan dan tanggungjawab kementerian ini.

“Seperti yang kita semua tahu, industri pelancongan sangat penting untuk ekonomi Sabah, dan dengan adanya beliau di kementerian ini, pemain industri mempunyai rakan yang memahami keadaan Sabah dengan lebih baik,” katanya.

Kitingan, yang memegang jawatan itu sejak Mac tahun lalu, meletak jawatan setelah dilantik sebagai timbalan ketua Menteri Sabah.

Kitingan adalah antara beberapa individu yang dibenarkan menghadiri upacara mengangkat sumpah Kohoi sebagai Timbalan Menteri Pelancongan, Seni dan Budaya di Istana Negara di Kuala Lumpur.

Related Articles

253FansLike

Latest Articles